Десять заповідей для уроку

clip_image002Де́сять заповідей (Декалог або Закон Божий) (євр.: עשרת הדברות «асерет-ха-діброт»,грец. δέκα λόγοι; дослівно: десятислів’я) — вказівки, десять основних законів, котрі, за текстом П’ятикнижжя, були дані самим Богом Мойсею на горі Сінай приблизно через п’ятдесят днів після того, як євреї залишили Єгипет (Вих. 20:3-17). Заповіді, як оповідається, були зафіксовані на кам’яних скрижалях.

Про що говорять вони, чому нас навчають, поміркуємо.

Перша Божа Заповідь повчає нас: “ Я Господь, Бог твій; нехай не буде в тебе інших богів, крім Мене.

Ця заповідь є самою головною, так як сам Бог це є любов, він творить цей світ з любов’ю і несе цю любов всьому існуючому. Людина «Як образ і подоба Божа», творячи з любов’ю, стає подібною до Творця. Саме любов перетворює світ. Саме з цього почуття випливає можливість людини наблизитись до Бога, оскільки Любов — це пронизуюча і всепроникаюча сила, яку ще давні філософи називали загальною космічною енергією, що діє скрізь і всюди. Людське існування потребує одухотвореності любов`ю, бо без неї людина може не відбутися. Справжня творчість існує тільки там, де є любов. Навіть пізнає людина настільки, наскільки любить. Немає істини, де немає любові.

Як продовження цієї заповіді Бог дає людям узріти і зрозуміти другу заповідь.

Друга Божа Заповідь закликає нас: «Не сотвори собі ідола, і ніякого зображення того, що на небі вгорі, і що на землі долу, і що у воді нижче землі; не поклоняйся їм і не служи їм».

Ця заповідь говорить нам, що не можна поклонятися чомусь або комусь, окрім Бога. Бог це є ідеал любові і самовіддачі, він пожертвував своїм сином Христом, щоб врятувати людство і направити його на шлях спасіння. На першому місці завжди і повсюди у нас повинен бути Господь і якщо ми постійно будемо до нього прагнути, то також будемо перетворювати навколишній світ з любов ’ ю, роблячи його кращим. Але коли на перше місце ми ставимо якось іншого кумира — рок-зірку, спортсмена зірку кіно, політика чи навіть близьку людину, то вони стають вищими від Бога. Але якими б вони ідеальними не були, вони не можуть замінити Бога. Часто деякі фанати настільки обожнюють своїх кумирів, що після їхньої смерті покінчують життя самогубством (наприклад після смерті М.Джексона), що є страшним гріхом. Не потрібно також надмірно поклонятися своїм потребам чи навіть ідеалам. Наприклад поклоніння їжі може привести до переїдання і виникнення «ожиріння», що вже стало національною проблемою у деяких країнах, зокрема США. Якщо людина поклоняється певними ідеалам, наприклад ідеалу свободи чи ідеалу справедливості, то заради захисту цього ідеалу вона здатна піти на певні порушення чи навіть на злочини. Якщо наприклад людина не відповідає вашому ідеалу справедливості, ви будете її зневажати чи ненавидіти, порушуючи Божі заповіді.

Не можна створювати кумира навіть з релігії, так як релігія це шлях до Бога і не може замінити його. Часто, прикриваючись релігійними ідеями та ім’ям Божим, закликають до здійснення злочинних дій. Сучасні терористи, часто прикриваючись іменем Аллаха, вбивають невинних людей, вірячи, що це богоугодна справа і вони після смерті потраплять у рай до Аллаха. Але хіба в священних книгах –Біблії, Корані закликається до вбивства людей? Ні там навпаки говориться «Полюби ближнього свого». В певних ситуаціях звичайно потрібно уміти захистити себе, зокрема в мусульманстві зазначається, що коли правовірний захищає свою віру, свою родину чи своє життя від озброєних ворогів, то він може їм завдати шкоди.

Третя Божа Заповідь повчає нас: “Не називай намарно ім’я Господа. Бога твого ”.

Ім’я Бога є священним. Воно означає того, ким Він є, і що саме Він робить (символізує Його єство і діяння). Це ім’я повинне вимовлятися зі всілякою пошаною, благоговінням і трепетом, у жодному випадку не зі злобою, як жаргонний вираз або богохульство (лайливі слова).

Третя Заповідь Божа застерігає: не можна божитися, взивати Бога на свідка, проклинати. Гріх зневажати святих, святі речі, святі місця. Вона закликає нас також не нарікати на свою долю, вважаючи що Бог нам послав тяжкі не заслужені випробування, не звинувачувати Бога у хворобах, проблемах чи негараздах. У давнину серед віруючих була поширена притча про людину, яка звернулася до Бога, нарікаючи, що на її долю незаслужено випав тяжкий хрест. Бог запропонував їй самій вибрати посильний хрест. З безлічі хрестів людина вибрала той, який видався їй найлегшим, сказавши, що його згодна нести все життя. То був саме той хрест, який вона несла і який був їй призначений з появою на світ. Ця притча переконувала, що кожна людина повинна покірно нести призначений їй Богом хрест, тобто призначені їй випробування.

Четверта заповідь говорить:Пам’ятай день суботній, щоб святити його! Шість день працюй і роби всю справу свою. А день сьомий — субота для Господа, Бога твого. Для євреїв сьомим днем вважалася субота, а для християн – неділя.

Звичайно ця заповідь не означає, що в інші дні можна забувати про Бога, Його треба шанувати завжди, але шостий день особливий, бо саме в цей день Бог завершив своє творіння світу і відпочивав. З особливою увагою шануючи Бога в цей день ми віддаємо йому подяку за весь сотворений світ навіть і за нас самих, бо ми є також частинкою його творіння. І віддаючи йому подяку і посилаючи йому свою любов, ми відчуваємо єдність з ним через ту любов, яку він посилав нам, творячи світ, і яку посилає сьогодні, підтримуючи в гармонії і любові цей світ. І тому пам’ятаючи про велич світу — цього творіння Божого ми і повинні шанувати його Творця і в міру своїх сил підтримувати гармонію в цьому світі. А людина часто, забуваючи про Бога, починає нищити цей світ, а отже нищить і саму себе, бо не зможе жити без природи.

Що означає неповагу до суботи? Це означає виконувати якусь роботу, примушувати інших виконувати її за нас, бути стурбованим власними думками і турботами, замість того, щоб повністю присвятити цей день Богу. У нас повинен бути піднесений настрій з позитивними думками спрямованими до Бога чи на допомогу ближньому.

П’ята заповідь:Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі, яку Господь, Бог твій, дає тобі!

Дітям потрібно говорити про цю заповідь з найранішого віку, оскільки, якщо вони засвоять цю заповідь, їм буде легше в дорослому житті. Саме батьки є першим і безумовним авторитетом для дітей і вони передають своїм дітям пошану до авторитетів, правил і законів — як законів Божих, так і законів світських. Батьки у ставленні до дітей повинні керуватися в першу чергу любов ’ ю і повагою до них, але в той же час повинні вимагати від них виконання певних обов’язків перед ними. Батьків потрібно любити і пробачати навіть тоді, коли вони не завжди справедливі по відношенню до нас, але ж вони також не ідеальні і також можуть помилятися. Тому їх потрібно пробачати, як Бог пробачає всім людям. Тому любов до своїх батьків і до своєї рідної землі, до Батьківщини – це не просто красивий заклик, а це життєва необхідність. Ця заповідь закликає до поваги сімейних цінностей, до шанування своїх батьків, але й перед ними ставить важливе завдання по вихованню дітей, бо саме батьки в першу чергу відповідальні перед Богом та суспільством за якість виховання. Подумаймо, якщо ми виховувались в хорошій люблячій сім’ї і нам прищепили позитивні моральні цінності і виховали повагу та любов до Бога та людей, то чи можемо ми здійснити зло, якщо в наших душах любов?

Шоста заповідь: Не вбивай.

Життя — це дорогоцінний дар Божий і із створення життя як такого тільки Бог має право вирішувати, коли наше життя повинно закінчитися. Сьогоднішнє суспільство на жаль віддалено зараз від Бога і Його заповідей, і показ сцен насилля чи вбивства в кіно і по телебаченню є буденною справою Ці негативні сцени часто показуються нам для розваги, і деякі люди одержують від цього задоволення. Люди, які часто дивляться телебачення, щодня бачачи незліченні вбивства на екрані, звикають до них і стають байдужими до прояву жорстокості, а іноді починають копіювати їх в реальному житті..

В розділі 5 Євангелія від Матвія Бог говорить нам, що навіть сердитися на ближнього свого — гріх. Шлях Бога — це шлях любові, а не боротьби. Але це не означає, що не потрібно зупиняти зло, чи не потрібно карати злочинця. В Біблії дійсно мовиться про час гніву, але ми повинні бути упевнені в тому, що наш гнів направлений на несправедливість або гріховні діяння, а не на людину.

Тому, коли твориться зло ми не повинні бездіяльно сидіти, а повинні протидіяти йому, не допускаючи його поширення. Тому наприклад солдат змушений вбивати на війні, щоб захистити свою Вітчизну, чи звичайна людина може завдати шкоди нападаючим, захищаючи свій дім чи свою сім’ю, але знову ж таки робити це потрібно без ненависті, а для здійснення оборони і захисту. Якщо солдати убивають на війні, то вони змушені це робити, бо захищають свою країну, але коли вони роблять це з ненавистю, то отруюють собі душу. Воїни повинні розуміти, що ворожі солдати – це здебільшого такі ж прості люди як і вони — селяни, робітники, ремісники, яким їхні політики задурманили голови своєю ідеологією і кинули у цю бійню. Тому потрібно навіть у ворогові бачити людину і прагнути зрозуміти його. Показовими є приклади німецьких родин, що допомагали радянським бійцям, які тікали з полону, чи подібні приклади радянських громадян, які допомагали військополоненим німцям. Це і є прояви справжньої людяності і любові до ближнього, коли іноді жертвують навіть своїм життям заради порятунку іншого. Коли ми бачимо, що починає творитися зло ми повинні застосувати силу, щоб запобігти цьому. Коли починають ображати близьку чи навіть незнайому людину ми повинні припинити це, так як якщо злу не протидіяти, то воно швидко поширюється, творячи несправедливість. І знову ж таки коли ми зупиняємо і караємо злочинця, то робимо і для нього благо, так як даємо можливістю йому усвідомити свою неправоту, покаятися, виправитися і очистити свою душу.

Порушення шостої заповіді є також здійснення абортів, так як це є вбивством ще ненародженої дитини, яка вже все відчуває.

Сьома Заповідь: Не чини перелюбу Вона стоїть на сторожі моральної чистоти і невинності, чистоти нашого серця і вірності у подружньому житті.

Сам Господь Бог поблагословив перше подружжя — наших прародичів Адама і Єву у раю. Отож, подружжя — то Божа установа, в основу якої покладено єдність любові і нерозривність подружньої присяги. Перелюб — тяжкий гріх. Ісус Христос каже: «…кожний, хто дивиться на жінку ближнього свого з пожаданням, той вже вчинив перелюб у своєму серці». Перелюб веде до розлучень, що є великим нещастям для подружжя, а особливо для дітей. Проти Сьомої Заповіді Божої грішить той, хто живе без церковного шлюбу, хто вживає нецензурні слова, жарти, пісні, веде непристойні розмови, дивиться нескромні малюнки, порнографічні та еротичні фільми. Святий Апостол Павло каже: “…ті, що чинять розпусту, перелюб, розгнузданість — Царства Божого не успадкують ”. Гріх нечистоти руйнує в нашій душі Боже благословення, принижує людину до рівня тварини.

За порушення цієї заповіді настає невідворотне покарання і люди самі часто його наближають. Згадаймо біблійні Содом і Гоморру, жителі яких були настільки розбещеними і розпусними, що Бог змушений був їх знищити, хоча він прагнув їх врятувати, надіславши до них своїх посланців, але навіть Божих посланців жителі Содома і Гоморри не хотіли слухати а прагнули їх збезчестити. Тому Бог дав можливість врятуватися лише праведнику Ною та його родині. А от жителі іншого міста — Ніневії були врятовані, так як вони усвідомили свої гріхи, покаялись і Бог їх помилував.

Порушенням сьомої заповіді є ранні дошлюбні інтимні зв’язки. Психологи визначили, що чим раніше молоді люди починають прагнути до отримання інтимних задоволень, тим більше вони збіднюють свій духовний світ. Тобто чим більш сексуально стурбована молода людина тим більше енергії вона витрачає на свої тілесні потреби і тим менше її залишається на душевний і розумовий розвиток, а отже в подальшому соціальний статус такої людини буде не дуже високий.

Восьма заповідь: Не кради

У кожного з нас є право на власність. Це право нам дано Богом, а у восьмій заповіді це право захищено. Ми маємо право володіти тільки тим, що заробили своєю працею або тим, що було принесено нам в дар. Якщо щось отримано яким-небудь іншим шляхом — це незаконно. Це торкається звань, грошей або речей. Бог наказує нам поважати права іншої людини, а також його власність в тій же мірі, в якій ми вимагаємо такої пошани до самих себе. Це стосується також крадіжок інтелектуальної власності – чужих ідей, чужих винаходів. Є багато прихованих способів крадіжки, таких, наприклад, як неповна виплата заробленого за день, ухилення від роботи, на яку ми найняті, позика і неповернення вчасно. Коли людина здатна на крадіжку це свідчить про те, що вона хоче дуже швидким і легким шляхом отримати те, що їй не належить, вона хоче тільки отримати, але сама не хоче віддати свою енергію, працю, час, щоб заробити щось чесним трудом. Це позиція паразита і споживача. І через деякий час вона за це буде розплачуватися чи перед законом, чи перед Богом.

Дев’ята заповідь: Не свідчи неправдиво на свого ближнього

Бог любить істину, слово Його — це істина. Ми повинні любити правду. Оскільки ми самі не любимо, коли про нас говорять неправду, Бог говорить нам не брехати і про інших. Це може знищити репутацію, зіпсувати характер, і добре ім’я. В першу чергу вона закликає не говорити неправди про іншого, ні на кого не зводити наклеп, чи когось ображати. Якщо навіть ми бачимо, що людина зробила негативний вчинок то не потрібно відразу звинувачувати її і говорити, що вона негідник. Спочатку потрібно не ображатися на неї чи ненавидіти її, а намагатися доброзичливо з нею поспілкуватися і з ’ ясувати, чому вона здійснила поганий вчинок. Можливо вона помилилася по незнанню чи в силу певних обставин. Таке спілкування, якщо воно йде від душі, як правило приводить до порозуміння. Якщо навіть після цього людина не виправляється, то тоді бажано обмежити своє з нею спілкування, але навіть в цьому випадку не потрібно на неї ображатися чи осуджувати. Взагалі ми не повинні ніколи осуджувати іншу людину, бо в кожній людині, навіть великому грішнику є Божа іскра і є частиночка добра, а коли ми осуджуємо, то автоматично вішаємо на неї ярлик злої людини і відштовхуємо її. І грішна людина прагне порозуміння і любові і якщо ми не відштовхуємо її, а даємо частинку любові, то вона має шанс змінитися і стати кращою. У Святому Євангелії сказано: “Не судіть, щоб вас не судили, бо яким судом судите, таким і вас будуть судити ”. (Mф. 7.1). Судити людину може тільки Бог, ми можемо осуджувати тільки гріхи людини, але не її саму і таким чином ми даємо їй шанс змінитися.

Десята заповідь: Не жадай дому ближнього свого; не бажай жони ближнього свого, ані раба його, ані невільниці його, ані вола його, ані осла його, ані всього, що ближнього твого. В сучасному розумінні вона закликає нас не заздрити

Ця заповідь звернена навіть не до наших дій, а швидше до наших помислів, так як з наших думок і ідей і починаються наші дії. Всі гріхи беруть початок в серці (в думках). Ця заповідь означає, що Бога цікавлять не лише наші слова і вчинки, але й помисли». Завидюще око » (пожадливість) означає пристрасне неправедне бажання чого-небудь. Це зовсім не просто милування чимось, що належить іншому. Це відчуття ґрунтується на заздрості, яку породжує той факт, що хтось інший має те, чого не маємо ми. Це пристрасне бажання чогось, на що у нас немає ніякого права.

Як виникає будь-яка справа. Спочатку людина про щось часто думає, потім починає говорити і радитися про це з іншими, а потім вже реалізує. А якщо це негативні думки, наприклад людина постійно думає про прекрасну машину чи дачу сусіда, вважаючи що вона також може мати щось подібне. Якщо людина буде ці думки направляти в потрібне русло і почне більше працювати, щоб заробити гроші і купити бажане, то мрія її зможе здійснитися.

Підсумовуючи слід зазначити, що всі десять заповідей можна звести до найголовніших двох — полюбити Бога і полюбити ближнього свого.

Перша сама головна Божа Заповідь говорить «Люби Господа Бога Свого всім серцем своїм і всією душою своєю і всією своєю думкою».

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s